• Motorsag med de fleste synlige komponenter utført i lettmetall, antakelig aluminium. Utvendige komponenter som ikke skal eksponeres for varmgang eller mekanisk slitasje er innsatt med blå lakk, som flere steder er avflasset. Saga har clutch i høyre hånds handtak. Ei større handtaksbøyle omkranser sylinderen, bensintanken og snorhuset. Choken er utført i messing. Bensin- og kjedeoljetankene sitter ved sida av hverandre, med oppovervendte skrulokk. Et pånaglet skilt med tekniske spesifikasjoner og anvisninger er pånaglet i forkant av clutchhandtaket.
    Photo: Egge Museum
  • Motorsag med de fleste synlige komponenter utført i lettmetall, antakelig aluminium. Utvendige komponenter som ikke skal eksponeres for varmgang eller mekanisk slitasje er innsatt med blå lakk, som flere steder er avflasset. Saga har clutch i høyre hånds handtak. Ei større handtaksbøyle omkranser sylinderen, bensintanken og snorhuset. Choken er utført i messing. Bensin- og kjedeoljetankene sitter ved sida av hverandre, med oppovervendte skrulokk. Et pånaglet skilt med tekniske spesifikasjoner og anvisninger er pånaglet i forkant av clutchhandtaket.
    Photo: Egge Museum
  • Motorsag med de fleste synlige komponenter utført i lettmetall, antakelig aluminium. Utvendige komponenter som ikke skal eksponeres for varmgang eller mekanisk slitasje er innsatt med blå lakk, som flere steder er avflasset. Saga har clutch i høyre hånds handtak. Ei større handtaksbøyle omkranser sylinderen, bensintanken og snorhuset. Choken er utført i messing. Bensin- og kjedeoljetankene sitter ved sida av hverandre, med oppovervendte skrulokk. Et pånaglet skilt med tekniske spesifikasjoner og anvisninger er pånaglet i forkant av clutchhandtaket.
    Photo: Egge Museum

Motorsag

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to